poniedziałek, 26 stycznia 2015

STARE NAWYKI NIE OTWIERAJĄ NOWYCH DRZWI - część 1.

Nowy rok, nowe postanowienia, nowa ja... znasz to? :-) Podejrzewam, że u progu nowego roku zdecydowałaś się podjąć kilka zobowiązań. Dobiega właśnie końca pierwszy miesiąc tego roku. I jak idzie Ci realizacja postanowień? Badania dowodzą, że jeśli postanowienie stanie się codziennym nawykiem, dużo łatwiej będzie nam zrealizować postawione cele oraz cieszyć się ze stopniowych sukcesów. Dziś proponuję Ci wprowadzenie pozytywnych nawyków i pozbycie się takich, które szkodzą. Nawyki urodowe czas start!



Stosowanie balsamu do ciała tylko okazjonalnie

To częsty problem pielęgnacyjny. Widzisz, że Twoja skóra jest przesuszona, kupujesz najlepszy balsam do ciała, stosujesz go przez 2 tygodnie i...
Często producenci kosmetyków obiecują poprawę stanu skóry już po.. x dniach stosowania. Faktycznie mają rację, gdyż pewne produkty zawierają rozświetlacze i emolienty, które zmiękczają skórę i wizualnie znacznie poprawiają jej wygląd - na taką, która jest gładsza, promienna i wygląda zdrowo. Pamiętaj jednak, że przyczyna takiego, a nie innego stanu skóry, (włosów czy paznokci) najczęściej leży głębiej, w związku z czym długotrwałe przywrócenie jędrności zajmuje nieco więcej czasu. Odbudowa kolagenu czy redukcja cellulitu nie zachodzą z dnia na dzień, chociaż bardzo byśmy tego chcieli. By osiągnąć pożądane rezultaty, potrzebne są co najmniej 4 tygodnie. Niektóre preparaty potrzebują ponad 3 miesiące, by zawarte w nich aktywne składniki mogły dotrzeć w głąb skóry.

Stosowanie peelingu do ciała bez nakładania balsamu

Podczas brania prysznica stosujesz peeling, ale zapominasz o odżywieniu skóry balsamem do ciała? Jeśli tak jest, używaj sprawdzonych peelingów na bazie olejowej. Pozostawią one na Twojej skórze przyjemny film chroniący ją przed działaniem szkodliwych czynników.
Pomocna w pielęgnacji skóry suchej dla wielu osób jest oliwka w żelu, stosowana tuż po prysznicu. Wmasuj w mokrą skórę oliwkę żelową, po czym delikatnie osusz skórę ręcznikiem. Miękka, nawilżona skóra gwarantowana.

Zbyt częsty peeling

Zbyt częste stosowanie peelingu do ciała może przynieść nam więcej szkody niż pożytku. Skóra, która jest zbyt często podrażniana poprzez składniki peelingu traci naturalne właściwości ochronne. Zadaniem bariery skórno-naskórkowej jest ochrona skóry przed czynnikami zewnętrznymi oraz przed utratą wody z naskórka. Specjaliści zalecają oczyszczanie skóry za pomocą peelingu raz w tygodniu. Taka częstotliwość jest na tyle optymalna, aby martwe komórki naskórka nie zalegały na powierzchni skóry, jednocześnie nie uszkadzając bariery ochronnej.

Samodzielnie wykonywane zabiegi wyszczuplające

Nie chodzisz na masaże modelujące, bo uważasz, że potrafisz zrobić je samodzielnie? Masaż za pomocą chińskich baniek z pozoru mógłby wykonać każdy. Jeśli jednak przedmiotem jest masaż pamiętaj, że wskazówki zawarte w internecie to nie wszystko, nawet jeśli oglądasz film instruktażowy. Niezwykle ważnym elementem masażu jest nacisk oraz odpowiednie prowadzenie dłoni/przyrządu.

Przekonanie, że tylko kosmetyki wpływają na stan twojej skóry

Chcesz zachować młodość skóry, więc stosujesz do ciała balsamy anti-aging. Bardzo dobrze. Pamiętaj jednak o tym, że skóra to nie jedyny obszar, o jaki powinnaś zadbać. Jaki jest drugi, niezwykle ważny aspekt zachowania młodej, a przede wszystkim napiętej skóry? Mięśnie. Jeśli mięśnie znajdujące się pod skórą są napięte, będzie Ci dużo łatwiej utrzymać napięcie skóry. Już drobne, ale systematyczne ćwiczenia spowodują, że mięśnie będą pełne i napięte, mikrocyrkulacja krwi oraz natlenowanie usprawnione, a skóra zyska zdrowy wygląd.

Jolanta Gajda - kosmetolog, opiekun marki BCL

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz